Technik administracji – szkoła policealna dla absolwentów techników i liceów.
Kształcenia w zawodzie technik administracji ma na celu przygotowanie do prac związanych z gromadzeniem dokumentacji i informacji, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym, sporządzaniem sprawozdań, protokołów z posiedzeń i zebrań; opracowywaniem projektów aktów administracyjnych itp. Technik administracji prowadzi korespondencję, redaguje pisma urzędowe, wykorzystuje nowoczesne urządzenia techniki i łączności biurowej.
Środowisko pracy:
Praca technika administracji odbywa się w pomieszczeniach biurowych w warunkach normalnych.
Możliwości zatrudnienia:
Technik administracji może pracować w administracji rządowej, jednostkach samorządu terytorialnego, jednostkach organizacyjnych gmin, przedsiębiorstwach, organizacjach społecznych i zakładach usługowych.
Perspektywa:
Jest to zawód z dużą przyszłością. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej rośnie (i będzie rosło) zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę urzędniczą. Absolwenci znajdują zatrudnienie w urzędach administracji państwowej i samorządowej wszystkich szczebli, a także w firmach, gdzie potrzebni są pracownicy umiejący poruszać się wśród zawiłości związanych z załatwianiem spraw w urzędach.
Zajęcia zawodowe:
Uczniowie kształcą się w znajomości prawa administracyjnego, prawa cywilnego i prawa pracy, poznają tajniki gospodarki, rachunkowości, zarządzania techniki biurowej (z wykorzystaniem do pracy komputera), organizacji pracy biurowej, języka obcego i rachunkowości,