Monika
Paterek-Pierzak

 
Psycholog szkolny
Elżbieta
Chmera

 
Psycholog szkolny
Edyta
Żurek

 
Pedagog specjalny
Ewa
Kowalczuk

 
Surdopedagog
Ewa
Nowakowska

 
Pedagog specjalny
Zbigniew
Skrzypczyk

 
Pedagog

Dyżury na terenie szkoły

Monika Paterek-Pierzak:Pn, Śr godz. 11:30 – 15:30
Wt godz. 7:30 – 15:30
Czw godz. 7:30 – 15:00
Pt godz. 8:00 – 13:30
Elżbieta Chmera:
Wt godz. 7:00 – 11:00
Edyta Żurek:Pn, Śr, Czw godz. 9:00 – 12:00
Wt godz. 11:30 – 13:30
Czw godz. 7:30 – 15:00
Pt godz. 10:30 – 11:30
Ewa Kowalczuk:Zajęcia indywidualnie, zgodnie harmonogramem
Ewa NowakowskaPn, Wt, Śr, Pt godz. 11:00 – 13:00
Zbigniew SkrzypczykPn 7:15 – 11:15 (ul. Sobieskiego)
Wt 14:00 – 15:00 (ul. Racławicka)

Psycholog szkolny udziela indywidualnych porad i konsultacji, organizuje grupowe zajęcia psychoedukacyjne oraz prowadzi spotkania z rodzicami. Działa również w zespołach udzielających uczniom indywidualnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Stara się być wsparciem dla wszystkich członków społeczności szkolnej:

DLA UCZNIÓW

  • Wspiera uczniów w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi i psychologicznymi.
  • Pomaga zrozumieć przyczyny trudności w szkole i w domu.
  • Podpowiada, jak radzić sobie ze stresem, brakiem koncentracji, niską samooceną, niepowodzeniami czy agresją.
  • Pomaga rozwiązywać konflikty.

DLA RODZICÓW

  • Pomaga rodzicom zrozumieć problemy uczniów.
  • Uczy, jak rozmawiać z dziećmi i jak stwarzać im dobre warunki do rozwoju.
  • Wspiera w rozwiązywaniu konfliktów “międzypokoleniowych”.
  • Doradza w wyborze odpowiedniej formy pomocy.

DLA NAUCZYCIELI

  • Pomaga nauczycielom rozwiązywać bieżące problemy wychowawcze.
  • Dostarcza wiedzy na temat specyficznych trudności i mechanizmów psychologicznych.
  • Pomaga indywidualizować pracę z uczniami o specjalnych potrzebach i z dziećmi zdolnymi.
  • Wspiera w planowaniu działań wychowawczych.

Pedagog szkolny/pedagog specjalny

Pedagog szkolny udziela indywidualnych porad i konsultacji uczniom oraz rodzicom uczniów w zakresie rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów:

  • rozpoznania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu w srodowisku szkolnym;
  • rewalidacji indywidualnej.

Surdopedagog

Surdopedagog zajmuje się diagnozowaniem, terapią i wspomaganiem rozwoju dzieci i młodzieży niedosłyszącej, jak również współpraca z nauczycielami i rodziną.

Prowadzi działania mające na celu przygotowanie osób z wadami słuchu do samodzielnego życia oraz funkcjonowania w warunkach zmienionych na skutek deficytów percepcyjnych.